Dien een klacht in.

Ieder die onder bewind staat kan een klacht indienen, maar ook een familielid en/of hulpverlener. Vermeld bij de klacht duidelijk de aard van de klacht en om welke bewindvoerder het gaat en de vestigingsplaats. U klacht kunt u sturen naar klacht@stichting-bvbb.nl

WAAROM KLAGEN?

In Nederland kan je onder beschermingsbewind alleen klagen bij de bewindvoerder en bij de organisatie waar ze zijn aangesloten. Helpt dit niet dan rest alleen nog de advocaat. Iedereen weet dat er veel klachten niet gehoord worden maar niemand weet wat er echt speelt. Wij willen zoveel mogelijk klachten horen om een vuist te maken naar de politiek en de bewindvoerders dat het zo niet langer kan en dat er wat moet veranderen. Maar dan ook wel met cijfers.

Wat doen we met de klachten.

Na ontvangst van uw klacht krijgt u van ons een ontvangst bevestiging en mogelijk tips wat u er aan kan doen. De aard van de klacht en de gegevens van de bewindvoerder worden verwerkt. Hierna worden uw persoonlijke gegevens gewist. Regelmatig zullen wij op de site een overzicht geven van alle ontvangen klachten.